Nu ger jag snart upp!!

När vi va på semester i somras knäppte vi massa kort. Tillslut blev minnsekortet fullt, så då tog vi nästa minneskort.
Och la det andra minneskortet................ja, var F*N då??

Så, eftersom jag inte orkar vänta på att det kortet tänker dyka upp, så börjar jag helt enkelt med de semesterbilder jag faktiskt har, även om det då kommer i fel ordning.

Men först några bilder från jordgubbsplockning!







En sak som vissa lärde sej va, att det finns baksidor av att äta jättemycket jordgubbar.
=) Och då menar jag inte att man blir rödrunt munnen....




När vi kom hem fixade mormor pannkakor, med jorgubbar till såklart. SUPERGOTT!







Eftersom jag knäpte endel kort med mobilen också på semestern, så finns det ju lite bilder från början av semestern också, det som annars är på kortet som har gömt sej.
Så det lär väl bli en salig röra det här. Men bilder kommer det iaf.

   
Första natten i husvagnen vi hyrt.
 
Nästa dag skulle vi åka med färjan till Åland, men inte förän på kvällen så då passade vi på att bada i havet.
Loisa tyckte vattnet smakade snor.

   
                        
Färjan gick kl 20. Resan tog två timmar +1timme finsk tid= vi va framme 23 svensk tid. Trötta  men duktiga barn.
Men det va minsann inte lätt att hitta någonstans att ställa husvagnen över natten, vi fick åka runt ett bra tag innan vi hittade en bra och ganska avskild  rastplats.
Bilderna är från Alfons-rummet på båten.

                        
Så här såg det ut morgonen efter. Innan det kom ett gäng cycklister. Sisådär 20-30 stycken kom det lagom tills vi ätit färdigt frukosten och börjat packa ihop.

                        

Sen åkte vi till Bommarsunds camping. Där bodde vi två nätter och det va faktiskt både billigt och bra. Vi kikade ju naturligt vis på Bommarsundfästning, och det finns det ju bilder på, många, ska bara lista ut vart.
Andra dagen akte vi till Kastellholmsslott, och efter det vidare till Mariehamn där vi gick på restaurang.
Det va jättemycket folk och ungefär 30 grader varmt. Vi fick sitta uppe på terassen, gaaaanska varmt va det där.
      
                           
Efterrätten tog vi när vi kom tillbaka till campingen. Glass. Och så hittade tjejerna varsin kompis.
   


Enda bilden (just nu iaf) från tillbakaresan.
Tiiiidigt på morgonen.


Tillbaka i Sverige bar det iväg raka spåret mot Södertälje. Med hela husvagns ekipaget genom stockholm.
Folk tittade lite vill jag lova när vi kom med limo med husvagn efter.
Väl i Södertälje tog vi in på nästa camping, högre standard men inte alls lika mysigt. Jättemycket folk, varmt och en liten campingruta mitt i smeten. Ingen ström fick vi heller eftersom dom hade den nya sortens kontakt på stolpen, och eftersom vi inte ville köpa en adapter för 300 pix till en husvagn som inte va våran så fick vi klara oss utan.
Vi åkte till an gigantisk affär, minns inte om det va coop eller ica. Varmt va det iaf och Markus hade inga kläder.


Tillbaka på campingen va det  helt klart bad-dax med picnic.

Markus smaskar vindruvor.

Vi gick tillbaka till husvagnen och åt mat och myste, sen gick vi och tog ett kvällsdopp.



Nästa dag va det dax för Tom Tits expriment.
Och här börjar det finnas bilder, eftersom vi bytt kort i kameran kvällen innan.





Vi började besöket med en luftballong-tur. 100 meter rätt upp i luften.
Jättespännande.

Och när ki kommit ner på jorden igen så satte alla barnen, alla FEM barnen, full fart.
Det fanns SÅ MYCKET att titta på å exprimentera med så vi hade gärna haft en dag till där.
Men det får väl bli ett till besök istället!

                              
                                   
Nu e visst både datorn och jag trött, den börjar säga dumma  saker när jag ska ladda upp bilder.
Så nu säger jag god natt ock tänker fortsätta imorn faktiskt.


Kommentarer
Postat av: Mia

Alla fem barn?

Du menar förståss Lasse också. hihi... :-P

Ni verkar ju ha haft en kanonmysig semester. SOm jag väntat på dessa bilder! grrr...



Har du fått lappen snart då? Jag vill ha besök! ;-)

Hade faktiskt tänkt försöka ta mig ner nåt INNAN jul och hälsa på er. Men fan... Du vet ju hur det är.

2008-11-03 @ 20:07:34
URL: http://woodland.blogg.se/
Postat av: Mia

Jag har nästan gett upp hoppet, Men bara nästan! :-P

Än så länge kikar jag in ibland och hoppas i det innersta på att du har skrivit nåt i stil med "jag är klar med körkortet"! hihi....

Jag bara väntar. :-D

2008-12-10 @ 21:55:08
URL: http://woodland.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0